De auteur en het boek


cis-scherpereel-rgb-lores-transparant-fadeWie is Cis Scherpereel?

Na een carrière van dertien jaar in een reclamebureau koos Cis het online pad en werkte hij – naast eigen projecten – in hoofdzaak voor een webagentschap. Aanvankelijk als designer en usability expert. Later ging hij dichter bij de klant staan en bedacht hij zijn functie als e-coach: “heerlijk dicht bij de ondernemer”, zo omschrijft hij het. Vandaag is hij Coach, Inspirator en Strateeg (“CIS”) voor online ondernemers met ambitie. Hij inspireert, prikkelt en begeleidt ambitieuze bedrijven die van hun e-commerce plannen een succesverhaal willen maken. Hij doet dit sinds 2017 als oprichter en strateeg bij Mex United, samen met een team marketing en e-commerce specialisten.

Cis stond aan de wieg van de webshops voor Hubo, Bel&Bo, Duvel Moortgat, Maxitoys, Fun, Colora, Jules Destrooper en talrijke KMO’s en start-ups. Zowel in B2B als B2C en in heel diverse sectoren. 


Boek

“De people factor in e-commerce”, het boek

Online business is een zaak van mensen. Zij maken het elke dag waar én maken vaak het verschil. Zonder techologie te onderschatten, zet Cis in dit boek de spots op de mensen die een belangrijke schakel zijn in online handel. Van zaakvoerder tot medewerker, van pakjesbezorger tot docent, van winkelbediende tot verantwoordelijke in een ophaalpunt.

Dankzij de meer dan 50 cases, gesprekken en verhalen, leest dit boek als een trein. Het is daardoor ook bijzonder toegankelijk. Cis: “Het is geen managementboek of een academisch boek. Die zijn vaak saai en theoretisch. Ik wilde een boek schrijven waarin ondernemers zich herkennen en die hen inspireert en – vooral – aanzet tot actie.”

Het is een must-read voor wie het wat gehad heeft met de wat holle marketing-slogans of de té commerciële salespraat van agencies. De blik achter de schermen van heel kleine tot heel grote online projecten, zullen je ongetwijfeld helpen om de juiste beslissingen te nemen voor jouw online parcours.